Ostatnia prosta

Czerwiec 7, 2019
Żagle postawione
Czerwiec 13, 2019
To już ostatnia prosta. Zapakowaliśmy maszt na łódkę i ruszyliśmy wczoraj na północ. Nie wiem, czy wszystko można zrzucić na zabieganie, czy raczej na złośliwość rzeczy martwych, niemniej fakty są takie, że nie mam ani jednego kadru filmu z tak ważnych etapów jak pakowanie masztu na łódkę, rozpakowywanie, stawianie dźwigiem do pionu. Najpierw włączyłem kamerę, ale nie wyczyściłem jej i pokazała tylko jasny komunikat co o tym sądzi, jak już sformatowałem kartę to padła bateria a jak już opanowałem komplet, to nie włączyła się i bujany wiatrem maszt jest upamiętniony tylko w mojej wyobraźni. Jadąc z łódką do Ustki mogłem wyprzedzić na autostradzie nawet tira. Po przekroczeniu 80 km/h cięższa łódka o jakieś pięćset kilo zachowywała się jak rozbiegana baletnica, Dawno już nie umęczyłem się tak przy holowaniu. Po drodze odebraliśmy w Gdańsku żagle od naszego Partnera Sail Serwisu i przejechawszy przez całe trójmiasto na kolejne spotkanie do nowej mariny w Gdyni, a wieczorem dotarliśmy szczęśliwie do Ustki. Maszt postawiony, nie obyło się bez małych problemów, ale takowe wpisane są w proces tworzenia czegoś od podstaw, następnie poszybują do góry żagle i pozostanie tylko wodowanie...